Existeix el màrqueting digital?

03/10/2013 a les 13:02

Dones d'Empresa

0

0008508015K-1920x1280Com ha canviat el món de l’empresa i dels negocis en general en els darrers 15 anys! Recordo perfectament com aconseguíem clients a les primeres empreses on vaig treballar, als primers anys de la dècada dels 90. Fèiem fulletons i els enviàvem per correu postal, invertíem en campanyes de telemàrqueting i ens apuntàvem a les fires del sector. Totes aquestes tàctiques consistien en empényer (això que en márqueting li diem push), impulsant el nostre missatge el màxim de vegades que podíem a quantes més persones millor i confiar en tenir la seva atenció uns segons.

 

I uns 10 anys després, li parlàvem ja a uns consumidors súper ben informats, que sabien com trobar i comparar les ofertes i al que ja no es creia tant el que li dèiem, simplement per què disposava de tota la informació que li calia, a només un clic, tot fent una cerca al gegant Google. Aquest és el canvi de paradigma que he tingut l’oportunitat de viure en primera persona. Des de l’any 2000 em dedico professionalment a ajudar les empreses a trobar els seus clients a Internet i he tingut l’oportunitat de veure aquesta evolució des de la “porta freda” a clients potencials per engrescar-los sobre el producte o servei, a veure com són ells els que et busquen i et troben a tu, després d’haver-se format e informat consultant el seu navegador.

 

Internet s’ha integrat en l’estil de vida de la gent i ja no és adequat parlar de màrqueting online i màrqueting no online. Jo faig màrqueting.  Els meus clients estan ara a Facebook, xerrant amb els seus amics, mirant videos interessants o divertits a YouTube, jugant amb el seu mòbil quan estan a la saleta d’espera del dentista o llegint el diari a l’Ipad en el tren mentre es desplacen a la feina. Saben com utilitzar Google per trobar la informació sobre els productes i serveis que necessiten o els agraden i miren els webs de les empreses per saber quina els mereix més confiança. Avui, tots portem un ordinador a la butxaca, un smartphone, quan no són dos. Avui Internet està doncs, a tot arreu, no és un context separat ni un entorn aïllat diferenciat del món presencial. Jo segueixo les botigues del barri a Facebook, miro restaurants a Google Maps, llegeixo el menú al seu web o rebo un SMS quan ha arribat el producte que compro habitualment. Compro per internet productes que he vist a comerços però també vaig a comerços que he descobert o trobat gràcies a Internet o per què he rebut una promoció al meu correu electrònic.

 

Mai, doncs, ha estat tan fàcil arribar al consumidor, que està permanentment connectat a la informació. Això si, hem de aprendre les noves regles per tenir accés a ells. Abans ens preocupava com arribar a ells, com trobar-los. Ara ens troben ells. La clau és una altra: el contingut. A Internet consumim contingut, tant als mitjans socials com als cercadors, com al web. I els usuaris hiper connectats, parlen entre ells, s’expliquen les seves experiències, comparteixen el que els agrada i els que no. Comparteixen continguts.

 

Per tant, oblideu-vos de les diferències online/offline. Pensem en un usuari on el PC o els dispositius connectats a internet són un instrument per parlar o relacionar-nos amb els clients, no una cosa “tecnològica” només adequada per alguns.

Magali Benítez

Directora de comptes de Polièdric

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *