Recuperem la locomotora de vapor “Mataro”

02/12/2013 a les 11:30

Dones d'Empresa

0

locomotora Mataró Vilanova i la GeltrúL’objectiu és el funcionament d’una joia del patrimoni industrial: la Locomotora de Vapor ” Mataró” . Des de mitjans del 2012 es troba en els tallers de l’Associació per a la Reconstrucció i Posada en Servei de Material Ferroviari Històric ( ARMF ) a Lleida pendent de finançament per reparar.

La potència del projecte rau en la transcendència d’una acció col·laborativa de recuperació de la màquina de vapor més emblemàtica i significativa del país, rèplica de la primera que circulà a la península entre Barcelona i Mataró (enguany fa 165 anys). Aquest exemplar únic a l’Estat construït per la Maquinista Terrestre i Marítima en els tallers de Sant Andreu de Barcelona amb motiu dels actes del Centenari el 1948, es custodia al Museu de Vilanova i la Geltrú i ha participat en la majoria de commemoracions del món del tren. Durant més de deu anys tots els primers diumenges de mes ha funcionat.

Davant la impossibilitat d’assumir el cost total d’aquesta reparació amb recursos econòmics públics, el Grup de Treball Permanent del Patrimoni del Ferrocarril ha considerat necessari buscar aquesta via de finançament per garantir la seva recuperació completa. Una oportunitat de convidar a participar a la ciutadania i de involucrar amb un gran projecte col·laboratiu .

El Grup de Treball Permanent de Patrimoni del Ferrocarril, un cercle especialitzat de cooperació que neix com a resultat de les I Jornades de Patrimoni Històric del Ferrocarril i Trens Turístics que es van celebrar Barcelona l’abril del 2012 . Aquest Grup el componen: Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ( FGC ), el Museu Nacional de Ciència i Tècnica de Catalunya ( mNACTEC ), el Museu del Ferrocarril de Catalunya, la Fundació dels Ferrocarrils Espanyols, la Fundació de Transports Metropolitans de Barcelona ( TMB ), la Federació Catalana d’Amics del Ferrocarril, l’Associació de Barcelona d’Amics del Ferrocarril, l’Associació per a la Recuperació del Material de Metro ( ARMF ), el Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya , i l’Associació per a la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova ( APPFI ).

Fer una aportació

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *